Nem olyan egyszerű babaholmikat árulni, mint azt gondolnánk

Újdonsült édesanyaként hamar rájöttem, milyen hiánycikkek vannak a babaholmi-piacon. Éppen ezért kezdtem fontolgatni, hogy jó ötlet lenne elindítani egy saját vállalkozást, és olyan árucikkeket értékesíteni, amelyeknek minden friss szülő hasznát tudja venni.

Persze egy újszülött mellett lényegében lehetetlen cégalapításba kezdeni, így várnom kellett néhány évet, hogy hozzáfoghassak a munkálatokhoz. Amikor a kisfiam elkezdett óvodába járni, hirtelen lett némi szabadidőm, amit a saját vállalkozásom elindításának szentelhettem.

Az első akadályba akkor ütköztem, amikor ráébredtem, hogy nincs elég pénzem arra, hogy saját ingatlant béreljek vagy vásároljak, amely a cégem székhelyéül szolgálhat. Szerencsére rátaláltam arra a székhelyszolgáltatásra, amely megmentett engem a kudarctól.

Ez a székhelyszolgáltató igazán előnyös választásnak bizonyult, ugyanis amellett, hogy székhelyet biztosított a cégemnek, további előnyökkel is szolgált. Az egyik legnagyobb pozitívum vele kapcsolatban, hogy mivel ennek a cégnek már több mint tízéves tapasztalata van a szakmában, minden ügyfelük bizton támaszkodhat szakértelmükre.

Akik a főváros környékén élnek vagy csak azt szeretnék, hogy a vállalkozásuk székhelye központi helyen legyen, azok számára elérhető a székhelyszolgáltatás Budapest két különböző kerületében is. Tetszőlegesen megválasztható, hogy Budán vagy Pesten helyezkedjen el a székhely.

Van azonban egy másik lehetőség is, miszerint a székhelyszolgáltató másik csomagját választva Budapest helyett Újlengyelben helyezhetjük el cégünk adminisztratív központját. Ebből a verzióból az az előnyünk származik, hogy nem kell iparűzési adót fizetnünk, ugyanis ahogy a székhelyszolgáltatás leírásából is kiderül, ebben a községben az önkormányzat 0%-on tartja az iparűzési adót.

Bármelyik opció mellett döntünk – székhelyszolgáltatás Budapest vagy Újlengyel települések valamelyikén -, abban bizonyosak lehetünk, hogy olyan extra szolgáltatásokat is fogunk kapni, amelyekben más cég választása esetén nem lehetne részünk. Például adott esetben hasznunkra válhat a székhelyszolgáltató sokéves tapasztalata a hatóságok kezelésében is.

Fontos továbbá tudnunk, hogy ha ezt a székhelyszolgáltatást választjuk, nemcsak e-mailben beszkennelve kapjuk meg a beérkező leveleinket. Nemcsak külön kérésre küldik ki nekünk ezeket a leveleket, hanem a székhelydíj már eleve tartalmazza a postaköltséget ahhoz, hogy minden hónap elején eljuttassák ezeket hozzánk.

Talán mondanom sem kell, hogy a székhelyszolgáltató teljesít minden feltételt, amit a 7/2017. IM rendelet előír – vagyis fogadják a leveleinket és kihelyezik a cégtáblánkat. Mindemellett azonban további szolgáltatásokat is kínál; a már említetteken kívül lehetőségünk van arra is, hogy minden ügyintézést online bonyolítsunk le, ami szerintem igazán nagy előnyt jelent.

Aki céget alapítana, annak feltétlenül javaslom, hogy keresse fel ezt a székhelyszolgálatot, ha igencsak kedvező áron és előnyös feltételekkel szeretne székhelyet találni születendő vállalkozásának!